A Riviéra, az Riviéra!

Mint tudjuk, nekünk a Balaton a Riviéra, de azért az igazi sem rossz. Sőt! A Földközi-tenger egyik, ha nem a legszebb része a francia Riviéra. Ahogy az azúrkék tengert a pálmafákkal szegélyezett, aranylóan sárga homokos part körbeöleli, olyan látványt nyújt, amire biztosan nem kell filter. A Cote d’Azur, vagyis az Azúr-part a festői Marseille és az olasz határ között terül el, és olyan híresen szép településeket foglal magába, mint Cannes, Nizza vagy St. Tropez. Először Stephen Liágard francia költő nevezte Azúr-partnak, aminél leíróbb nevet senki nem talált még a térségnek.

Nizza

Ha autóval indulunk, megközelítőleg 14-15 órás út áll előttünk, de akár 2 órás közvetlen repülőjáratot is választhatunk. Hogy mit érdemes repülős kempingezéshez pakolnunk, arról itt írtunk bővebben. A gazdag múlttal büszkélkedő városban rengeteg felfedezni való vár minket, amit akár gyalog is kényelmesen végigjárhatunk. Induljunk a híres Promenade des Anglias sétányon, ahonnan a történelmi óvárosba jutunk, miközben az egyik oldalról a strand hívogat, a másik oldalon pedig a gyönyörű épületeket csodálhatjuk. Ne hagyjuk ki a Matisse és Chagall kiállítást a városi múzeumban, majd látogassunk el a helyiek találkozóhelyére a Cours Saley piactérre. A város XVII. századi építészeti remekei, a Palais Lascaris, a Palais de Justice és a Palais de la Préfecture mellett XX. századi és kortárs alkotásokban is bővelkedik.

Cannes

A várost legtöbben a Nemzetközi Filmfesztiválról ismerik, ahol szerencsére mi magyarok is óriási sikereket értünk el az utóbbi időben. A fesztivált a Palais des Festivals-ban tartják évről évre, amit Hollywooddal ellentétben nem csillagok, hanem a filmsztárok kéznyomai vesznek körbe. Nem is akárkiké: Meryl Streep, Jean Paul Belmondo, de még Sophie Loren is beletenyerelt a betonba. A filmművészet mellett a divatnak is hódol a város, hisz a Croisette-n sétálva akár Párizsban is érezhetjük magunkat a butikokat látva. Itt a legnagyobb és legismertebb divatházak képviseltetik magukat, az előttük terülő aszfaltcsíkon pedig Bentley-k kerülgetnek Ferrarikat, a közeli kikötőben parkoló jachtok mindhárom szintjén van medence. Ha ezt most rettentően sznobnak képzeled nem állsz messze az igazságtól, de ha ott vagy ez egyáltalán nem zavar és egyszerűen átadod magad a város sajátos szépségének.

Azt, hogy a filmbe illő környezet mellett kulináris élmények is végtelen kínálata tárul elénk már mondani sem kell. Az utánozhatatlan francia borok, tengeri ételeket nem lehet megunni, mint azt sem, hogy a fekvésének köszönhetően 9 óra után is világos van és igazi mediterrán stílusban pezseg az élet éjjel egy-kettőig. Egyszóval ez az a hely, amire egyáltalán nem kell senkit rábeszélni, elég vonzó magától is. Már egy csak kemping kell!