Az ezerarcú Garda-tó

A Comoi-tó a legmenőbb olasz tó, hiszen a partján van nyaralója George Clooney-nak. A Garda-tó viszont nagyobb, és sokkal több látnivalót is nyújt, mint a partján láblógató őszülő halántékú színész. Viccet félre téve, a Garda-tóra nehezen lehet szavakat találni, mert ha egyszerűen üdülőparadicsomnak neveznénk, az rendkívül elcsépelt lenne.

De nézzük is miért olyan különleges a tó. Fekvését tekintve az Alpok déli lábától nyúlik be a Pó-síkságba. Ennek köszönhetően klímája egészen sajátos: a hegyekből lezúduló szelek a szörfösök kedvenc helyévé teszik az északi partot, míg az áttetsző vizű déli rész, a partot szegélyező pálmafákkal, sziklákkal és buja növényzettel igazi tengerparti hangulatot idéz. A szörfözésen kívül sziklamászás, kite, windsurf, és via ferrata, télen pedig snow-boardozás is kedvére tesz az extrémsport kedvelőinek, viszont a tó aljáig lemerülni ne próbáljunk meg, hiszen a 346 méteres mélység igen nagy kihívást jelentene. Többek között a mélysége miatt sem melegszik a tó 20-22 foknál többre, de ez nem riasztja vissza a mártózni vágyókat, hisz a tó szinte végig kínál strandolásra kiválóan alkalmas helyet és kristálytiszta vizet.

Sirmione

Az egyik kihagyhatatlan látnivaló a tó körül a római kori Sirmione városa, ami egy hosszan a vízbe nyúló földnyelven fekszik. Az i.e. 2-3 évezredben épült várost sajnos a népvándorlás során elpusztították, de Catallus barlangját még ma is megcsodálhatjuk. A nevével ellentétben valójában ókori romról van szó, amit a kinézete miatt barlangnak nevezett el a városban élő Catallus. Ami viszont messziről is mesébe illő látvánnyá varázsolja Sirminonét, az a világhíres termálfürdője, ami úgy fest, mint egy romantikus középkori kastély. Ha itt járunk, a tóba benyúló sziklastrandot se hagyjuk ki, ami lépcsőzetes kialakításának köszönhetően igen kellemesen melegíti fel a tó vizét.

Malcesine

Egy másik tóparti városka, ami elvarázsolhat bennünket az Malcesine. A szűk utcái, különleges boltjai és éttermei között biztosan megtalálja mindenki a neki tetszőt, de aki történelmi látványosságra éhes, annak a Scaliger-kastélyt ajánljuk, amit eredeti pompájában is megcsodálhatjuk, hisz a 13. században épült csodaszép épület még ma is áll, dacára annak, hogy a viharos történelmi idők során volt osztrákok, németek és Napóleon kezén is. Itt mindenképp érdemes felmennünk az üvegfalú felvonóval a 2218 méter magas Monte Baldora, ahonnan lélegzetelállító látvány tárul elénk a tóról és a szemközti Alpokról, ami a közelben legelő tehenek és bárányok kolompjai festenek alá.

Ha a gyönyörű tóparti városokat végiglátogattuk, élveztük a fenséges olasz konyha remekeit, megkóstoltuk a legjobb borokat, fürdőztünk, szörföztünk, túráztunk, kirándultunk, bicikliztünk és még mindig vágynánk valami különlegesre, akkor Olaszország legnagyobb vidámparkja, a Gardaland vár minket. Összességében azt mondhatjuk, hogy ha a Garda-tó harmadennyi látni- és tennivalót nyújtana, akkor is érdemes lenne közel 8 órát autózni érte, de így összességében az egyik legélménydúsabb kirándulásunk lehet. Már csak egy kemping kell, és indulhatunk is!